MOVING BANNER

DISCOUNT 0.5% FOR DINAR & DIRHAM PRODUCTS>>>>>CHECKOUT "OFFER OF THE WEEK" FOR HUGE BARGAIN >>>>> START INVEST IN GOLD NOW AS LOW AS RM200 >>>>> NEW PRODUCTS - SILVER BAR 50GM & 100GM >>>>> CONTACT MOHD ROES 018-2421753 YOUR GOLD & SILVER CONSULTANT.....

Monday, December 5, 2011

Bila Masa Paling Sesuai Untuk Menjual Emas Anda ???


Bila Masa Paling Sesuai Untuk Menjual Emas Anda adalah satu persoalan yang penting. Banyak bergantung kepada mengapa anda membeli emas.

Jika anda membeli syiling emas untuk suka-suka kerana kelihatan cantik maka tidak mungkin anda akan menimbang untuk menjual emas anda. Walaubagaimanapun, jika anda membeli untuk emas dalam bentuk bar atau syiling emas antik atau set, maka ia adalah berkemungkinan anda membeli emas untuk masa depan.

Jadi SOALAN 'Bila Masa Paling Sesuai Untuk Menjual Emas Anda' menjadi satu isu.

Nilai emas, berbanding pelbagai mata wang, naik dan turun.
Jadi soalan berikutnya adalah, Adakah anda memegang emas untuk jangka masa yang pendek atau jangka masa panjang? Jika jangka pendek, maka nilai emas pada hari ke hari akan menjadi sangat penting. Jika jangka panjang, maka ia adalah trend jangka panjang yang sangat menarik.

Bagi sesetengah orang akan menjual emas apabila mereka memerlukan wang. Bagi yang lain pula, apabila nilai emas meningkat jauh melebihi nilai apabila mereka membeli. Jadi sebab mengapa seseorang itu menjual emas juga penting.

Mengambil semua faktor-faktor ini akan memberikan satu petunjuk baik apabila menjual emas.

Ia mungkin tidak selalunya benar apa yang anda fikir. Dan sudah tentu seseorang itu perlu berunding dengan penasihat kewangan jika seseorang itu membeli dan menjual untuk tujuan pelaburan daripada sebagai pengumpul duit syiling.

Walau apa pun sebab mengapa anda mempunyai syiling emas, mengetahui bila menjual emas adalah sama pentingnya dengan mengetahui bila untuk membeli.

No comments: